Διαβάστε τι αποκαλύπτει έρευνα της ΕΕ για τα τροχαία στην Ελλάδα. Θλιβερή πρωτιά στους θανάτους των μοτοσυκλετιστών.
Αισθητά μικρότερος είναι ο ρυθμός μείωσης των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα (-33%), τη δεκαετία 2001-2010, σε σχέση με τον μέσο ρυθμό μείωσης στην ΕΕ (-43%), σύμφωνα με τα στοιχεία για την οδική ασφάλεια, που παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πιο αναλυτικά, τη δεκαετία 2001-2010, οι νεκροί από οδικά ατυχήματα
στην Ε.Ε. μειώνονταν κατά μέσον όρο κατά 6%, κάθε χρόνο και κατά 4%, στην Ελλάδα.Αισθητά μικρότερος είναι ο ρυθμός μείωσης των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα (-33%), τη δεκαετία 2001-2010, σε σχέση με τον μέσο ρυθμό μείωσης στην ΕΕ (-43%), σύμφωνα με τα στοιχεία για την οδική ασφάλεια, που παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πιο αναλυτικά, τη δεκαετία 2001-2010, οι νεκροί από οδικά ατυχήματα
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, στην Ελλάδα σημειώθηκε μείωση των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων (-13%) το 2011, σε σύγκριση με το 2010, κάτι που αναμφίβολα είναι ενθαρρυντικό.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι, παρά την ελπιδοφόρα μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώθηκε την τελευταία δεκαετία στην Ε.Ε., το 2011 καταγράφηκε επιβράδυνση της μείωσης αυτής (-2%) σε σχέση με το 2010.
Ακόμη και ορισμένα κράτη - μέλη της Ε.Ε., με πολύ καλό ιστορικό στην οδική ασφάλεια, όπως η Γερμανία και η Σουηδία, εμφανίζουν σήμερα σημαντική αύξηση των θανάτων, υπογραμμίζει η Επιτροπή. Παράλληλα, σε κράτη μέλη, όπως η Πολωνία και το Βέλγιο- που υστερούν στην οδική ασφάλεια- οι θάνατοι αυξήθηκαν.
Εξάλλου, η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτα στην ΕΕ, δεν έχουν μειωθεί, την τελευταία δεκαετία, αλλά παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα.
Θλιβερή πρωτιά στους θανάτους μοτοσικλετιστών
Στην Ελλάδα καταγράφεται ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσικλέτα στην Ε.Ε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, το 2010, τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτα στην Ε.Ε. αντιστοιχούσαν στο 15% των οδικών θανατηφόρων ατυχημάτων, έναντι 29% στην Ελλάδα και 23% στην Ιταλία.
Πρόκειται για την πιο βραδεία μείωση των θανάτων από οδικά ατυχήματα σε μια δεκαετία. Ογδονταπέντε άτομα πεθαίνουν καθημερινά στους δρόμους της Ευρώπης.
"Πρέπει να εντείνουμε σοβαρά τις προσπάθειές μας σε επίπεδο Ε.Ε. και κρατών-μελών, για να επιτύχουμε τον στόχο μας να μειωθούν κατά το ήμισυ οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα έως το 2020" δήλωσε ο Επίτροπος Μεταφορών, Σιμ Κάλας και τόνισε ότι, το 2012, οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσικλέτες.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, στο πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια καθορίζεται πλήθος πρωτοβουλιών, οι οποίες εστιάζονται στην τεχνική βελτίωση των οχημάτων, τις υποδομές και τη συμπεριφορά των χρηστών.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επτά στρατηγικούς στόχους:
1) Βελτιωμένα μέτρα ασφάλειας φορτηγών και αυτοκινήτων
2) Κατασκευή ασφαλέστερων οδών
3) Ανάπτυξη ευφυέστερων οχημάτων,
4) Αυστηρότεροι κανόνες για την άδεια και την εκπαίδευση οδήγησης,
5) Καλύτερη επιβολή του νόμου,
6) Εστίαση στους τραυματισμούς,
7) Επικέντρωση στους μοτοσικλετιστές.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις μοτοσικλέτες, η Επιτροπή επισημαίνει ότι η Τρίτη οδηγία για την άδεια οδήγησης, η οποία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2013, προβλέπει ηλικιακούς περιορισμούς για τους οδηγούς μοτοσικλετών μεγάλου κυβισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου