Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Ιντερνετικό επιχειρείν!

“Στις ΗΠΑ παίρνουμε έγκριση σε 24 ώρες, εδώ θέλουμε μήνες…”

 
 
Έπρεπε να γίνουμε πρωτοσέλιδο στους «New York Times» για να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι και να βάλουν – για άλλη μια φορά μπροστά – την προσπάθεια απλοποίησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την ίδρυση  μιας διαδικτυακής επιχείρησης στη χώρα μας. Η απίστευτη ιστορία γραφειοκρατίας του επιχειρηματία Φώτη Αντωνόπουλου που έκανε τον γύρο του κόσμου στάθηκε αφορμή για να αλλάξει ολόκληρο το πλαίσιο του ιντερνετικού επιχειρείν.  

Δεν του άρεσε ποτέ η ιδέα του «γρηγορόσημου» και γι’ αυτό επέλεξε να ακολουθήσει τη νόμιμη οδό ώστε να ιδρύσει μια ηλεκτρονική εταιρεία πώλησης προϊόντων ελιάς. Δεν γνώριζε όμως ότι θα χαθεί στον δαίδαλο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Πέρασαν δέκα ολόκληροι μήνες συγκεντρώνοντας έγγραφα και σφραγίδες μέχρι τελικά να πάρει την άδεια και να αρχίσει να δουλεύει.


Ο κ. Αντωνόπουλος μπλέχτηκε στα γρανάζια του Ελληνικού Δημοσίου και η ιστορία του έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα από τις σελίδες των «New York Times». Σήμερα μιλάει στο protothema.gr για την απίστευτη εμπειρία του, τη συνάντησή του με την υπουργό Ανάπτυξης κυρία Αννα Διαμαντοπούλου και τις ιντερνετικές ευκαιρίες που δημιουργούνται εν μέσω κρίσης.

Θέλαμε να βοηθήσουμε τους ελαιοπαραγωγούς
«Το OliveShop ήταν ένα project που θέλαμε καιρό να το κάνουμε, αλλά οι επαγγελματικές μας ασχολίες δεν μας το επέτρεπαν. Όταν όμως ξεκίνησε η κρίση και είχαν αρχίσει να φαίνονται οι πρώτες επιπτώσεις στην κοινωνία, αποφασίσαμε ότι έφτασε η στιγμή να το ενεργοποιήσουμε, για να προβάλλουμε -σε παγκόσμιο επίπεδο- μια συγκεκριμένη γκάμα ελληνικών προϊόντων όπως το ελαιόλαδο. Πιστεύαμε ότι θα βοηθούσαμε τους ελαιοπαραγωγούς και ειδικά όσους είχανε βάλει πολύ μεράκι σε αυτό που κάνουν, αλλά ταυτόχρονα θα αποτελούσαμε και παράδειγμα, κυρίως σε νέους Έλληνες, για να δοκιμάσουν να κάνουν αντίστοιχες εξωστρεφείς κινήσεις, με βραχίονα την τεχνολογία», λέει ο κ. Αντωνόπουλος.

Το OliveShop τελικά στήθηκε και παρουσιάστηκε σε αρκετά εγχώρια και ξένα ΜΜΕ. Ο κ. Αντωνόπουλος ήλπιζε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει μία περίπτωση-παράδειγμα, δείχνοντας στους νέους Έλληνες, κυρίως όσους έχουν άνεση με τους υπολογιστές, ότι δεν θα πρέπει να φύγουν από τη χώρα για να βρουν δουλειά. Από την αρχή της λειτουργίας της η εταιρεία του είχε προβλήματα. «Η χειρότερη στιγμή ήταν όταν εκπρόσωποι δημόσιων υπηρεσιών πήγαν για έλεγχο και διαφώνησαν για τη νομιμότητα μία κυκλικής σκάλας που υπήρχε στο κατάστημα. Ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε και να συστήσουμε την εταιρεία στην Αγγλία».


Κάποια στιγμή δέχθηκαν μία τεράστια παραγγελία από τη Δανία, αλλά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή ήταν τόσο μεγάλες, που αποφάσισαν να μην προχωρήσουν. Αντίθετα, για να διεκπεραιώσουν μία ανάλογη παραγγελία από τις ΗΠΑ και να λάβουν την έγκριση του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων της Αμερικής, πήρε μόλις 24 ώρες!

Απίθανα τεστ…
Ακόμη, επειδή η εταιρεία υπάγεται στην πολιτική των εταιρειών υγειονομικού ενδιαφέροντος λόγω της φύσεως των προϊόντων που θα εμπορεύονταν, η γραφειοκρατία ήταν λίγο πιο αυξημένη, από μια απλή σύσταση εταιρείας υπηρεσιών. «Έπρεπε να υποβληθούμε σε ακτινογραφία θώρακος και τεστ κοπράνων, παρόλο που δεν είχαμε καμία επαφή με τα προϊόντα!», αναφέρει ο κ. Αντωνόπουλος.

Η υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Διαμαντοπούλου μόλις ενημερώθηκε για την περιπέτεια του Έλληνα επιχειρηματία τον κάλεσε στο γραφείο της όπου μίλησαν για τη διαδικασία υλοποίησης της επιχειρηματικής ιδέας. Η υπουργός θέλησε να μάθει για όλα τα στάδια μέχρι την τελική άδεια και τι προκάλεσε τη δεκάμηνη καθυστέρηση. Αμέσως μετά τη συνάντηση η κυρία Διαμαντοπούλου δήλωσε πως «στόχος είναι με μια υπεύθυνη δήλωση να μπορεί να προχωρά ο πολίτης στην υλοποίηση της ιδέας του και μετά να ακολουθεί ο έλεγχος. Έχουν γίνει πολλά, πρέπει όμως να περάσουμε από τη λεπτομερή νομοθέτηση και τα πολλά σώματα ελέγχου στην εμπιστοσύνη της υπογραφής του πολίτη. Εάν διαπιστωθεί κατάχρηση αυτής της εμπιστοσύνης, η τιμωρία θα είναι παραδειγματική».


Ο κ. Αντωνόπουλος εκτός από ιδρυτής του OliveShop είναι και επικεφαλής ψηφιακής καινοτομίας σε εταιρεία ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών και υποστηρίζει ότι μέσα από το Ιντερνετ μπορούν να δημιουργηθούν ευκαιρίες, ειδικά για τους νέους. Όπως λέει «το 2011, τη χρονιά της πιο βαθιάς κρίσης, οι online πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 30%. Ακόμα όμως και αν εξαιρέσουμε το online εμπόριο, οποιαδήποτε ενασχόληση με το διαδίκτυο σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν απευθύνεται μόνο στους Έλληνες χρήστες, που είναι περίπου 4 εκατομμύρια, αλλά σε ένα κοινό που ξεπερνάει τα 3 δισεκατομμύρια. Θα ήταν πιο ευτυχές και πρακτικό βέβαια, αν μπορούσε και το ελληνικό κράτος να αντιληφθεί αυτή τη δυναμική και να ενεργοποιηθεί πιο σοβαρά, από το να αφήνει το ηλεκτρονικό εμπόριο να υπάγεται ακόμα... στο υπουργείο Υγείας».









Μιλά στην Κατερίνα Φάκα ο mr.OliveShop

Δεν υπάρχουν σχόλια: