Σάββατο, 9 Ιουνίου 2012

Nakamoto: Η Honda απειλεί να φύγει!

Μιλά για Stoner, Rossi, Lorenzo και το μέλλον της Honda!
 







Ο Shuhei Nakamoto, αντιπρόεδρος του HRC, είναι ο άνθρωπος ο οποίος άλλαξε την τύχη της Honda στο MotoGP!  


H άφιξή του στην εταιρεία, συνοδεύτηκε με την επιστροφή στις νίκες και ο Nakamoto, με την κατάλληλη τεχνική καθοδήγηση, την πρόσληψη του Livio Suppo, μερικών μηχανικών από αντιπάλους κατασκευαστές και του Casey Stoner, έκανε κίνηση ματ στους ανταγωνιστές και εδραίωσε την κυριαρχία της Honda

Διαβάστε παρακάτω την αποκλειστική συνέντευξη
που έδωσε στο “αδελφό” site, gpone.com, μιλώντας για τον Stoner, τον Lorenzo, τον Rossi αλλά και για την διαμάχη με την Dorna που ίσως είναι άγγελος κακών για το MotoGP…

Σου είπε ο Stoner, ή ζήτησε την άδειά σου πριν κάνει την ανακοίνωση της αποχώρησής του;

«Από το τέλος του περασμένου χρόνου, λέει ότι θέλει να αποσυρθεί, όμως εμείς προσπαθήσαμε να τον πείσουμε να μείνει, αλλά αποτύχαμε…»

Ποιος θεωρείς ότι είναι ο βασικός λόγος που φεύγει;

«Νομίζω ότι κουράστηκε πια… αγωνίζεται στην Ευρώπη από τα 14 του χρόνια. Ανέβηκε από τις χαμηλές κατηγορίες στην κορυφαία, με την υποστήριξη της οικογένειάς του. Είμαι σίγουρος ότι του ασκήθηκε πολύ πίεση για μεγάλο χρονικό διάστημα»

Επίσης, δεν είναι χαρούμενος με τον τρόπο που η Dorna οργανώνει το MotoGP...

«Ο Casey είναι γρήγορος οδηγός, αλλά όχι διπλωμάτης! Η Dorna, μαζί με τους κατασκευαστές, προσπαθεί να οδηγήσει μπροστά το MotoGP, σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία. Καταλαβαίνω ότι αυτό δύσκολα το αποδέχεται ένας αναβάτης, αλλά δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα και πρέπει να βρούμε λύσεις»

Αλλά γιατί να το ανακοινώσει τώρα και όχι μετά την καλοκαιρινή διακοπή;

«Μου είπε ότι αν περιμένει κι άλλο, τότε η μάχη για το Πρωτάθλημα θα έχει κορυφωθεί και αν πει τότε ότι φεύγει, ο κόσμος θα λέει ότι το είπε είτε επειδή χάνει, είτε επειδή προηγείται στην βαθμολογία. Ήθελε να το ανακοινώσει τώρα και να βάλει τα δυνατά του μέχρι το τέλος της χρονιάς»

Η γνώμη σου για τον Casey ως αναβάτης;

«Είναι απολύτως ιδιοφυής! Δεν έχω ξαναδεί οδηγό σαν και αυτόν στο παρελθόν! Έλεγα πάντα στους μηχανικούς να δουλεύουν πιο σκληρά για να ανταποκριθούν στις δυνατότητες που δείχνει ο Casey

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν αρέσουν πολύ στον Casey. Πόσο πολύ βοηθάει, όσον αφορά την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας;

«Πάρα πολύ. Δεν του αρέσουν τα βοηθήματα και στην αρχή, οι μηχανικοί μας ανησυχούσαν ότι αν άφηναν τον Casey να κάνει αυτά που θέλει, το ελαστικό δεν θα άντεχε. Αλλά στο τέλος, ο Casey ελέγχει το γλίστρημα μόνος του! Η πιο αποδοτική επιτάχυνση, μπορεί να επιτευχθεί όταν η αναλογία γλίστρημα-πίσω ελαστικό, είναι περίπου στο 10%, τότε έχεις την καλύτερη πρόσφυση. Για να πετύχεις αυτό το 10%, πρέπει να ρυθμίσεις το traction control σε αυτό το επίπεδο και πάει λέγοντας. Στην περίπτωση του Casey, ρυθμίσαμε την αναλογία στο 20% και ο ίδιος ελέγχει την μοτοσυκλέτα χωρίς το traction control. Και η γραμμή επιτάχυνσης στο διάγραμμα, δείχνει ιδανική…! Με άλλα λόγια, κάνει αυτό που κάνουν τα βοηθήματα, μόνο με το σώμα του! Πέρυσι είχαμε τρεις οδηγούς, τον Casey, τον Dani και τον Dovizioso. Ο Dovi χρησιμοποιούσε το traction control στο μέγιστο βαθμό. Ο Dani το χρησιμοποιεί σαν βοήθημα στο οδηγικό του στυλ. Ο Casey το χρησιμοποιεί ελάχιστα. Ενσωματώσαμε τις οδηγίες του Casey στο traction control και τώρα είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Έχουμε κερδίσει πολλές τεχνολογικές πληροφορίες από αυτόν. Έχει συνεισφέρει στην ομάδα όχι μόνο με τα αποτελέσματα, αλλά και όσον αφορά την εξέλιξη!»

Τώρα πρέπει να βρεις αντικαταστάτη…

«Ναι, έχω ήδη μιλήσει με τον μάνατζερ του Jorge στην Βαρκελώνη, ο οποίος ήθελε να με δει. Όχι να διαπραγματευτούμε, αλλά περισσότερο να γνωριστούμε. Είναι σύνηθες να βλέπεις κάποιον όταν ζητά να σε δει. Ο Valentino δεν με έχει ενοχλήσει κι έτσι δεν τον έχω δει. Φυσικά θα μιλήσω και με τον Dani σύντομα»

Υπάρχει περίπτωση ο Valentino να επιστρέψει στην Honda;

«Όχι στην εργοστασιακή ομάδα, αλλά μπορεί να συζητήσει με τις δορυφορικές Honda αν το θέλει. Θεωρώ ότι μπορεί να φέρει μεγάλους χορηγούς και αυτό είναι κάτι που θα το εκτιμήσουν πολλές ομάδες»

Τι γνώμη έχεις για τον Jorge ως αναβάτη;

«Ο Dani είναι γρήγορος και ο Jorge δυνατός. Είναι και οι δυο πολύ καλοί οδηγοί.

Τι θα συμβεί με τους κανονισμούς από το 2013;

«Έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και θα ανακοινωθούν σύντομα»

Δεν μένει πολύς χρόνος μέχρι το 2013. Ήταν το ίδιο με την F1; Το διάστημα ήταν τόσο μικρό;

«Όχι, ήταν μεγαλύτερο για την F1. Αλλά μιλάμε για μη-τεχνικούς κανονισμούς τώρα, έτσι δεν θα υπάρχει κάποια τεχνική αλλαγή»

Οι κανονισμοί από το 2014/2015; Λένε ότι θα τεθούν σε ισχύ από το 2014, αντί το 2015…

«Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει από το 2014. Αν γίνει έτσι, δεν θα υποστηρίξουμε το Πρωτάθλημα. Δεν θέλουμε κάποια μεγάλη αλλαγή, επίσης. Αν πουν ότι πρέπει να πάμε σε αποκλειστικά CRT, θα φύγουμε. Το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό στην Dorna. Πάντως, θεωρώ ότι η πραγματική απόδοση των CRT είναι καλύτερη από αυτό που έχουμε δει μέχρι στιγμής. Θέλουμε να το αποδείξουμε αυτό»

Τι εννοείς να το αποδείξετε;

«Να δούμε έναν γρήγορο οδηγό πάνω σε μια κατάλληλα εξελιγμένη CRT. Σε κάποιες πίστες, οι κορυφαίοι αναβάτες της Moto2 είναι ταχύτεροι από τους πιο αργούς των CRT. Αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτό. Αν η Honda κατασκευάσει μια CRT μοτοσυκλέτα, θα είναι οπωσδήποτε ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορη από μια Moto2 – δεδομένου ότι οι 2 οδηγοί θα είναι ίδιου επιπέδου φυσικά! Για την ώρα, οι τεχνικοί κανονισμοί για μια πρωτότυπη και μια CRT είναι ισορροπημένοι, αυτό που μας λείπει είναι πιο καλές CRT και καλοί αναβάτες πάνω τους! Ήδη, μέχρι τώρα, έχουμε δει ότι ένας καλός αναβάτης, όπως ο De Puniet, σε μια καλή μοτοσυκλέτα όπως η ART, μπορεί να είναι γρήγορος όπως μια πρωτότυπη!»

Τι γνώμη έχεις για την νέα MotoGP μοτοσυκλέτα της Suzuki; Είναι κάτι ενδιάμεσο σε CRT και πρωτότυπη;

«Είναι γνήσια πρωτότυπη. Μοιάζει με GSXR για να ωθήσει τις πωλήσεις της εμπορικής μοτοσυκλέτας, αλλά είναι μια γνήσια πρωτότυπη MotoGP μοτοσυκλέτα»

Η γνώμη σου για την απαγόρευση των δισκόφρενων από carbon;

«Αυτά είναι ανοησίες. Δεν γίνεται να θυσιάσουμε την ασφάλεια. Πρέπει να σκεφτούμε πώς να μειώσουμε το κόστος, όχι να αλλάξουμε τεχνολογία»

Το wheelie control system δεν δούλεψε αυτόματα στον Dani, όταν είχε το σχετικό περιστατικό στην Καταλονία...

«Συνήθως δουλεύει αυτόματα, αλλά στην περίπτωση του Dani κάτι έγινε και δεν δούλεψε…»

Ο Casey είχε πρόβλημα με τα ελαστικά στον ίδιο αγώνα!

«Λόγω της πρωινής βροχής, η θερμοκρασία πίστας είχε πέσει και ήταν ίδια όπως στα πρώτα ελεύθερα. Χρησιμοποιήσαμε το μαλακό ελαστικό τότε, έτσι έπρεπε να διαλέξουμε το μαλακό και πάλι, αντί του σκληρού. Έτσι, η απόδοσή του δεν είχε καμμία σχέση με αυτήν της Παρασκευής, ή του Σαββάτου»

Τώρα ο Jorge είναι μπροστά από τον Casey με 20 βαθμούς

«Έχουμε ολοκληρώσει μόνο 5 αγώνες μέχρι τώρα και έχουμε ακόμα 13 στο σύνολο. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και είναι νωρίς να ανησυχούμε για αυτό»

Σχετικά με τις δοκιμές μετά τον αγώνα στην Καταλονία, τι γνώμη είχαν οι οδηγοί σου για το νέων προδιαγραφών ελαστικό;

«Και οι δυο τους διαμαρτύρονταν για προβλήματα chattering. Δεν μας αρέσει ο τρόπος που επιβάλλουν το νέο ελαστικό στα μέσα της σεζόν, αλλά αφού αποφασίστηκε, πρέπει να συμμορφωθούμε…».


motograndprix 

Δεν υπάρχουν σχόλια: